Beta Virüsü...

Kızım 4 gündür çok hastaydı,ilk defa bugün biraz daha iyi;bütün Anneler beni çok iyi anlayacaklardır.Çocukların hastalanması hepimizi yıkıyor,ateşliyken ağlayıp bana yardım edin Baba'cığım seni çok seviyorum bana yardım et sesi hala kulaklarımızda dün götürdüğümüz Dr.şikayetlerimize ve muayene sonucunda ''Beta Virüsü'' teşhisi koydu bu sene okula başladığımızdan beri ''Rota,Beta'' hangi virüs varsa hepsini kaptık zaten:))Beta mikrobu diye bilinen mikroorganizma boğazda iltihaplanma yapanbir çeşit bakteridir.Tıp dilinde A grubu Beta Hemolotik Streptokok olarak adlandırılır..Bulaşıcıdır ve bazı ciddi komplikasyonlara yol açabildiği için çok önem verilmesi gerekir.Özellikle genç ve erişkinlerde görülür.İnsanların bir arada bulunduğu okul,sinema salonu gibi kapalı ve havalanması yetersiz ortamlarda kolaylıkla bulunur.Damlacık enfeksiyonu denilen öksürük,hapşırık ve yakın konuşma,öpme gibi yakın temas ile solunum yoluyla insandan insana çok kolay bulaşır,peki Beta mikrobu varlığı nasıl anlaşılır?Boğaz ağrısı,yüksek ateş,yutma güçlüğü,iştahsızlık,halsizlik,karın ağrısı,bulantı ve kusma ilk belirtileridir.Boğazda kızarıklık,bademciklerde şişme ve kızarıklıkveya üzerinde plak denilen oluşumlar gözlenebilir.Çene altı bezlerinde şişma ve basmakla ağrı vardır.Eklemlerde ağrı ve hassasiyet olabilir.Hasta ateşli,halsizdir,bişey yiyip içemez.Ateş 3-5 günde düşer,ancak genel tablo 1-2 hafta sürebilir.Her beta mikrobunda enjeksiyon gereksiz olabilir.Ancak Dr.unuz karar verecektir.Tablonun durumuna göre ağız yoluyla kullanılan ''penisilin''verilebilir.Ancak süre en az 10 gün olacaktır.Tedavinin yarıda kesilmemesi gerekir..

1 yorum:

Ev İşçisi dedi ki...

geçmiş olsun tekrar... böyle büyüdük herhalde bizler de. rota ya da beta var mıydı bizim çocukluğumuzda ya da biliniyor muydu hatırlamıyorum ama çocuklarımız sayesinde hepsini öğreniyoruz birer birer. anne-baba olarak şimdi yaşadığımız endişeler, korkarım hiç bitmeyecek... Kendinize iyi bakın.

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails